dinsdag 26 november 2013

Cadeautjes van de Aarde

Ik heb vorige week een klein setje gemaakt met allemaal essentiële olie, zodat ik altijd wat bij mij heb. Zo kan ik het met andere delen, maar heb ik ook altijd een klein EHBO setje bij mij. Eerste hulp bij Ongemakken dan wel te verstaan. 

Pepermuntolie helpt goed bij hoofdpijn (evt samen met Rosemary) of dufheid bij autorijden of leren. Maar is ook tegen misselijkheid of wagenziekte of maagpijn of constipatie. 
Zelfs bij chronische vermoeidheid wordt het aangeraden, en wel in combinatie met Basilicum. 
Het heeft een verfrissende uitwerking op je hele gestel, dus ook als je koorts hebt of bij warme dagen of opvliegingen. 
En last but not least: een drupje in je mond of in een glas water en je hebt weer een heerlijke frisse adem!

Lavendel is ook een handige olie om bij je te hebben. Als iemand allergisch reageert door pollen of huisdieren, geeft een beetje lavendel samen met pepermunt vaak directe verlichting. 
Ook helpt Lavendel bij depressies, om te kalmeren of beter in te slapen. 
Je kan het ook op een blaar of ruwe/droge plek (ook lippen), uitslag of verbranding toepassen, als het ernstig verbrand is, moet je het in een spray met water vernevelen. 
Of doe eens wat lavendelolie in je shampoo als je last hebt van roos of haaruitval! Het verlicht ook jeuk, waar dan ook!


Lemon gebruik ik in de ochtend om extra wakker te worden! Heerlijk twee druppels in mijn glas water en daarna nog een glas, want er blijft altijd wat olie achter. Zo heb ik gemakkelijk en snel een goede smakelijke start gemaakt en mijn lichaam het belangrijke vocht gegeven! 
Lemon helpt je lichaam te reinigen en het maakt je vrolijk. 
Parasieten, aderverkalking of nierstenen kunnen verholpen en/of voorkomen worden. 
Lemon kan ook kauwgom of stickers helpen verwijderen en wat druppeltjes Lemon doet wonderen op je doek in een vettige keuken!

Een probeersetje van Lemon, Lavendel en Pepermunt is een goede start om eens te kijken wat dōTERRA kan doen voor je! Je kan het bestellen op www.mydoterra.com/goudenhorizon voor 25 euro. Ben je enthousiast, laat het me weten! Kan ik je korting aanbieden voor je volgende bestellingen!

Melaleuca olie is hetzelfde als Tee tree olie, alleen deze van dōTERRA is gegarandeerd puur en onverdund. Het is een geweldig middel tegen acne en andere wondjes, uitslag of allergie plekken. 
Alle essentiële olie heeft antibacteriële, antiviraal en antischimmel werking, maar Melaleuca (samen met Oregano) kan daar heel specifiek voor worden gebruikt. Streptokokken (veroorzaker van keelontstekingen) kunnen er snel mee worden bestreden, zelfs het gevreesde MRSA kan geen weerstand bieden! On Guard is een mixolie die hier ook voor wordt ingezet. DōTERRA heeft ook zeep en tandpasta op deze basis.
Melaleuca is ook goed om zwemmerseczeem te voorkomen of te genezen. Maar ook verkoudheid, hoest en keelpijn zijn te verhelpen met 2 druppels in een glas en gorgelen en drinken, evt met wat Lemon die de werking versterkt en voor de smaak. Maar je kan de olie ook als een soort vaporub aanbrengen op de borst of keel. 
Bij oorpijn of een oorinfectie smeer je wat olie achter het oor en een paar druppels op een watje om de gehoorgang af te sluiten. Nooit direct IN het oor druppelen! 
Als je last hebt van geirriteerd tandvlees kan je er Melaleuca opsmeren of 1 druppel toevoegen aan je tandpasta. 
Kinderziekten steken ondanks vaccinaties weer op, Melaleuca is daar ook prima voor! Gewoon inmasseren op de borst, rug, nek en onder de voet. Of op de vlekken of zwelling aanbrengen!

Nou je ziet er is veel te vertellen en te leren over deze olie, dus de rest vertel ik weer een volgende keer. Over Balance heb ik al wat geschreven... 
Maar Wild Orange en Clove Bud zijn ook een leuke combi, waar ik echt blij mee ben. 
En Rosemary is met Pepermunt mijn perfecte hoofdpijnmiddeltje geworden. 
Tot gauw!


Geen opmerkingen: