dinsdag 3 december 2013

De kerstsfeer alvast in huis brengen

Het is weer December en het wordt kouder. Gezelligheid is iets waar wij ons als Nederlanders graag voor inspannen. Wat betekent die gezelligheid voor jou? Kaarsen? Een kerstboom? Lekker eten? Vrienden en familie om je heen? Een warme kop met chocolade melk en wat lekkers? Cadeautjes? Samen met een goede vriend(in) naar de kerstmarkt?

Voor mij is gezelligheid vooral een gevoel. En onze ervaringen uit het verleden bepalen veelal dat gevoel en we proberen vooral het goede gevoel weer terug te krijgen of op te roepen. Dat lukt meestal wel, maar soms ook niet. Het is vaak een moeilijke tijd voor mensen die, juist in die decembermaand, nare dingen hebben meegemaakt, zoals een verlies van een geliefde. Onze verwachting van wat de ingrediënten 'moeten' zijn, staat het genieten vaak in de weg.

We vieren Kerstfeest deze maand, de geboorte van het kindje Jezus. Een nieuw begin, de duisternis maakt plaats voor leven, licht en hoop. Bijzonder wat geloof kan doen in je leven, als je het toelaat om de duisternis te verdrijven. "Humbug" zei Scrooge, en hij deed zijn hart en zijn gordijnen een lange tijd dicht en keek alleen naar wat hij niet had. Maar ik nodig je uit om je hart en ogen en vooral je neus eens open te doen!

Als therapeut weet ik dat je herinneringen van geluk of verdriet vastgezet worden met bepaalde zintuigelijke sensaties. Want zo ervaren wij deze wereld. Dus... Wat je ziet, wat je hoort, wat je proeft en voelt en... ja, ook wat je ruikt! Alle emoties zijn op deze manier verbonden en dus altijd weer op te roepen. Soms gebeurt dat vanzelf, maar je kan het ook bewust doen. En daar doen we vaak ons best voor, vooral in deze tijd. We doen de kaarsen aan, spelen of maken kerstmuziek, maken lekker eten, zoeken of geven elkaar wellicht sneller een warme knuffel of aanraking. Maar geur is belangrijker dan we denken. Het is vaak een ondergeschoven zintuig. Geur helpt ons o.a. herinneren, maakt ons alert op gevaar, maar helpt ons ook te ontspannen. Allemaal omdat we daar ervaringen mee hebben gehad. Geur werkt op ons gemoed en vaak meer dan we beseffen, beinvloedt het ons. Probeer er maar eens op te letten!

Waarom willen we graag een echte kerstboom in huis? Omdat het zo lekker ruikt? En waarom is het zo heerlijk thuiskomen, met warme appeltaartlucht? Een bekende goede truc: kaneelgeur, je verkoopt je huis 3x beter! Het is misschien niet alleen de herinnering, de geur Kaneel of Den of welke geur dan ook, hebben sowieso een werking op je gemoed. En het helpt ons met onze keuzes of wij iets prettig vinden of niet. Daarom is het ook heel persoonlijk. 

Ik heb echt veel plezier met mijn nieuwe hobby, dōTERRA essentiële olieën. Bijzonder om zo bewust te worden van geur en geursensaties in zijn puurste vorm. Dat kan je eigenlijk alleen zelf ervaren. Het is net als lekker eten, de diversiteit maakt een diner pas echt uniek. Het is dus niet alleen wat je proeft en de kleuren die je ziet. Ik ben altijd dol op proeverijen in een restaurant. Zo leuk om zoveel te ervaren als je verschillende hapjes eet. En er is een groot verschil of er gekookt wordt met verse kruiden of niet. Waarom, juist... de geur! Daarin zit het unieke, levendige van de plant. Het verschil van een aardig gezicht of iemand die lacht!

Deze maand ga ik o.a. genieten van de geuren Wild Orange en Clove bud. Dat zijn voor mij Decembergeuren. (Appeltjes van Oranje) Sinaasappels en lekker stoofvlees... Dingen van het seizoen. En dat is niet voor niets. Deze geuren sterken ons immuunsysteem. De zon is niet zo krachtig en warm meer en we worden sneller ziek, dus we kunnen wel een versterkertje gebruiken! Wild Orange helpt je meer blijheid en energie te ervaren en je angsten te overwinnen. Clove bud of kruidnagel is een goede antioxidant en versterkt je tegen virale infectieziekten. Ook gaat het schimmel tegen in huis. De vochtige ramen en muren, doordat het buiten zo koud is, zijn niet zo goed voor je gezondheid. Door de kou krijgen onze spieren ook meer te verduren. Clove helpt ook tegen spierpijn en koorts, wat een reactie van het lichaam kan zijn op de kou die we ervaren. 

Je kan deze olie in een diffuser doen en als aromatherapie gebruiken. In de wc druppel ik ze beiden op een houten balletje, die dan langzaam deze geuren loslaat. Ook smeer ik Clove bud op mijn hond, hij heeft een goedaardige tumor, een vetbult op zijn borst. Clove is heel krachtig tegen tumoren en met een beetje Wild orange ruikt mijn hele huis (en hond) dus heerlijk! Je kan ook wat druppels van deze beide olieën in je zeep doen voor een antibacteriele en antivirale werking, elke keer als je je handen wast! 

Clove bud en Wild Orange zijn ook onderdelen van het speciale mengsel 'On Guard'. Heel effectief in bescherming! On Guard heeft hetzelfde effect dus, met nog wat extra's. (door de werking van Kaneel, Eucalyptus en Rozemarijn) Kijk voor meer info op www.mydoterra.com/goudenhorizon 

1 opmerking:

Janice Aliena zei

Hallo vrienden, mijn naam is Andrea Maria, uit Stockholm - Zweden. Ik lees goede opmerkingen over je goede werk, ik ben heel blij voor jullie allemaal, want ik heb hetzelfde geluk gevonden in mezelf, slechts een paar weken geleden las ik een goed getuigenis op soortgelijke blogsite op mijn werkkantoor, een opmerking van een dame Jennifer uit Madrid zei dat een geweldige man uit de Africana-land genaamd Dr. Oduduwa zijn ex-vriendje na 12 maanden van uiteenvallen terug kon nemen. Ik was gemotiveerd, ik probeerde contact te leggen met dezelfde Oduduwa via:
{Dr.oduduwaspellcaster@gmail. com}
 voor een dringende oplossing om mijn huwelijk voor ongeveer 2 jaar te herstellen, ben ik gescheiden geweest. Onmiddellijk stuurde ik een e-mail naar Dr. Oduduwa, ik kreeg een onmiddellijk antwoord, hij vertelde me dat hij me kon helpen, hij zei dat mijn zaak te gemakkelijk voor hem is omdat hij in de loop van de jaren soortgelijke zaken heeft opgelost. Ik heb het geprobeerd, omdat ik niets te verliezen heb bij het proberen. Hij vereiste foto-afbeeldingen en kocht kaarsen en ander spellingmateriaal dat nodig was voor een succesvol resultaat. Twee dagen geleden, dinsdagmorgen nadat het liefdesspel was geactiveerd, kreeg ik een telefoontje van de man van mijn ex-echtgenoot, hij sprak zo vriendelijk tegen me en verontschuldigde zich voor het breken met mij dat het het handwerk van de duivel was en hij vond het erg jammer, Ik vergeef hem en bedank hem voor zijn terugkeer. Het was schokkend en een grote verrassing. Ik kan me nooit voorstellen dat het zo snel zal werken tot gisterochtend mijn man thuiskwam om me te ontmoeten en onze twee geweldige kinderen, we zijn allemaal blij als een gezin.
Dr. Oduduwa heeft geweldige magische spellingskracht om het volgende op te lossen: ...
1) hou van spellen om spellen te winnen
2) Reset Lost Love Spells
3) Echtscheidingen
4) Echtgenoten van de echtgenote van de echtgenoot
5) bindende spelling om voor altijd samen te leven
6) Break-up spreuken
7) Magische wortels en kruiden voor sterke opstanding en langdurige seks
8.) Magische spelling wordt gepromoot in uw werkkring
9) Magische spreuk om een ​​baby te krijgen. (vrouwelijke vrucht van de baarmoeder)
noot Ik was wanhopig om mijn ex-liefdesman terug te krijgen, het werkt sneller, wanhopig op zoek naar een dringend resultaat om ware liefde en vrede in de huwelijksrelatie te herstellen om onmiddellijk contact op te nemen met Dr. Oduduwa. WhatsApp mobiel: +79268011965