maandag 8 april 2013

Adempauze: tijd nemen om het leven te vieren!

Ik neem de tijd om even tot mezelf te komen. Gewoon omdat het kan! :-) dus niet omdat het nodig is, want dan is het meestal te laat. Dat is een goede les die ik inmiddels geleerd heb!

Het is goed om tijd te nemen voor reflectie en bezining. Eens te kijken waar je in het leven staat en wat je wil gaan doen. Betekenisvolle acties komen voort vanuit je ZIJN en niet andersom. Je bent niet wat je doet, dat denken we meestal, maar je doet wat je bent of wie je wilt zijn! Soms zijn we onbewust bezig en doen we maar wat. Maar dat geeft geen voldoening in je leven. Je ziel wil graag expressie geven aan de persoon wie jij BENT.

Het is ook heerlijk om het leven te kunnen vieren. Buiten barst alles uit in vrolijkheid! De lente is begonnen. De vogels zingen hun hoogste lied en overal komen er kleuren uit. Ik houd zo veel van de Natuur en haal mijn hart op aan alle schoonheid en de warmte van de Zon.

We gaan er even tussenuit. Een volle maand genieten met mijn man. We zijn binnenkort 25 jaar getrouwd. Dat is een mooie gelegenheid om even stil te staan! Ik voel me heel gelukkig dat we samen zijn en zoveel met elkaar kunnen delen. We kunnen samen lachen en voelen ons thuis en tevreden bij elkaar. Een van de belangrijkste ingrediënten van ons huwelijk is elkaar accepteren, (dus hij mij en ik hem, maar ook onszelf!) en het potentieel in elkaar zien en helpen naar buiten brengen. Ik voel me dankbaar en gelukkig.

De deugd van de week is verwondering, past goed bij hoe ik me voel!
Tot volgende maand! Dan gaan we verder op onderzoek naar binnen. Maar nu... Naar buiten! :-)

Geen opmerkingen: