donderdag 10 juni 2010

Geen maskers

Vandaag stond ik langs een fietspad vlakbij mijn huis om een groen initiatief te promoten. Namelijk onze buurtauto, die wij zelf ook gebruiken als 2e auto. Veel mensen hebben, netals wij 2 jaar geleden nog, een 2e auto voor de deur staan die eigenlijk te weinig wordt gebruikt en deze buurtauto vonden we een goed alternatief, zeker omdat hij hier vlak om de hoek staat en het veel kosten en zorgen bespaart. Tja daar sta je dan, glimlachend naar de mensen die het toch ook wel vermakelijk vinden, misschien zelfs moedig van ons (ik was samen met een andere buurtauto enthousiasteling) daar te staan. Want ja, je laat toch een stukje van jezelf daar zien. (www.buurtauto.nl als je geinteresseerd bent)

Komt er ineens een stralende glimlach van herkenning op me af, een meisje met down-syndroom die ik al een tijdje niet heb gezien, maar voorheen altijd vriendelijk gedag zei als ik haar tegenkwam als ze langs ons huis kwam om naar haar werk te gaan.
Heel voorzichtig kwam ze bij me staan en ik voelde dat ze even contact wilde, en we gaven elkaar zomaar even een knuffel. Onbetaalbaar dat gevoel van echtheid!

Die gebeurtenis paste bij het gevoel dat ik vandaag had over openheid en zijn wie je bent zonder maskers. De bachbloesem Kerspruim of 'Cherry Plum' is hier de remedie die hierbij kan helpen, vooral als de onmacht ervaart dat je niet alles onder controle kunt houden. Die onmacht wordt vaak ingeslikt met veel frustratie, omdat de angst ontstaat dat deze boosheid er niet mag zijn. Maar boosheid is iets wat je ook kan accepteren en observeren. Boosheid hoef je niet achter een masker te zetten.
'Cherry Plum' moedigt je aan om kwetsbaar te durven zijn en je open te stellen; deze energie geeft je de rust een stap terug te doen en de dingen objectief te bekijken, waardoor de onmacht verdwijnt. Als je eerlijk en open bent over je gevoel, hoef je niets te onderdrukken. De bachremedie ‘Cherry Plum’ geeft je een beschermd gevoel, kalmte, waardoor je kracht kan putten in de inzichten die je krijgt als je onmacht kan vervangen door overgave.

De Deugden die hierbij kunnen ondersteunen zijn dan ook openheid en onthechting. Deze eigenschappen hebben een sterke relatie met geloof en overgave. Het was bijzonder om deze openheid vandaag zo warm te mogen ontvangen. Ik kan je zeggen dat het mijn dag heel speciaal maakte!

Fijn weekend alvast!!!
PS Ik bedenk me ineens dat ik al vaker iets heb geschreven over Cherry Plum, ja iets waar ik duidelijk mee bezig ben. Overgave, openheid en onthechting zijn deugden die ik in mezelf naar boven wil krijgen. Misschien ook maar een tijdje deze Bachbloesem innemen???

Geen opmerkingen: