maandag 11 februari 2013

Echte moed is kwetsbaarheid durven ervaren

- Ik voel me op mijn gemak en veilig met mijn seksuele gevoelens en intimiteit en ik laat alles los wat mij blokkeert om vrij te zijn met mijn lichaam.

Kwetsbaar durven te zijn, is een kunst die je kan leren. Daar is wel heel wat moed voor nodig. De kringloopmeridiaan is vaak geblokkeerd door onderdrukte sexualiteit en bindingsangst. EE-middel 11 kan je hierbij ondersteunen. Je mag zijn wie en hoe jij bent!

ACCEPTATIE EN DAADKRACHT
De eerste stap naar deze vrijheid is leren jezelf te zijn onder alle omstandigheden en jezelf volkomen te accepteren, d.w.z. al je IN en OUTS. Hoe je dit leert? Door open te praten over je angsten, onzekerheden en onvolkomenheden. Maar natuurlijk ook over je verlangens en intieme wensen.

Ik las een mooi stuk over daadkracht van Janosh. Dit raad ik je aan om ook te lezen! (Zoek op Google) Het heeft me echt doen inzien hoe ik nu beter om kan gaan met mijn vele gedachten, de diepgang die ik zo graag ervaar en de verwachtingen die ik graag wil loslaten. Van zowel mijn verwachtingen naar anderen, als de verwachtingen die anderen van mij hebben. Ik voel me een stuk beter zonder!

Het EE-middel 11 van deze week bevat o.a. ook de Bachremedie Lariks (Larch). Deze bachremedie is in staat je vernieuwde energie te geven, zodat je met meer zelfvertrouwen en daadkracht initiatieven durft te nemen. Alles heeft twee kanten en door te kiezen ontstaan er weer nieuwe mogelijkheden om te leren. Door het vermogen om kritisch en objectief te observeren in jezelf aan te moedigen, zorgt Larch er voor dat er meer overzicht komt en dat alle mogelijkheden van te voren goed kunnen worden afgewogen. Hierdoor kan je van te voren schatten wat voor jou een goede keuze is en kan je zelfverzekerd aan de slag gaan. Bij tegenslag raak je niet ontmoedigd, omdat je in elke crisis nu ook een kans ziet.

TRANSFORMATIE
Sommige mensen zijn gestopt met zoeken naar geluk en vrijheid, omdat ze niet (meer) geloven dat het voor hen is weggelegd. Dit heeft allerlei oorzaken. Moeilijke ervaringen en grote tegenslag zijn hier vaak debet aan. Mensen kunnen hierdoor gevoelens van minderwaardigheid, schuld, zelfkritiek, verdriet, uitputting of bitterheid gaan ervaren. Het kan ook zijn dat een enorme geestelijke of lichamelijke schok (trauma) hen gevangen houdt of dat dwanggedachten en gevoelens van onreinheid hen de hoop op het vinden van geluk ontnemen. Al deze gemoedstoestanden heeft Edward Bach onderzocht en begrepen, hij heeft gezocht en heeft, zeer geïnspireerd, remedies in de natuur gevonden om ons hierin bij te staan. Roy Martina heeft dit onderzoek voortgezet en zijn Royal Remedies zijn een grote verrijking door de toevoeging van diverse energieen (o.a. ook edelsteenremedies en fyto- en homeotherapie) in de juiste dosering en combinatie.

Alle negatieve gevoelens in ons, zijn altijd om te vormen tot het positieve. De negatieve uiting vraagt om balans en geeft eigenlijk al de sleutel tot herstel aan. Een negatief zelfbeeld en minderwaardigheidsgevoelens kunnen door gevoelens van zelfvertrouwen, zelfrespect en gelijkwaardigheid worden getransformeerd. Zoals je duisternis niet kan ervaren in de aanwezigheid van licht. Als je een bachremedie of Royal Remedie inneemt, zal je in de gaten krijgen dat er dingen veranderen en dat het transformatieproces in werking wordt gezet. Je wordt er als het ware aan herinnerd dat je de andere kant ook in je hebt en deze wordt daardoor geactiveerd.

Daarnaast is het belangrijk om altijd te beseffen dat je een keuze hebt of je je emotie wilt ervaren of ook echt bent. Dat laatste is niet zo handig, omdat dit je blokkeert en 'in' de emotie houdt. We zijn niet onze pijn of angst of frustratie, we ervaren dit alleen. Mij helpt het enorm om hier aan te denken als ik voel dat ik 'vast' kom te zitten. Ik ben niet mijn emotie, ik kan er naar kijken en zien wat ik nodig heb, omdat de emotie een signaal is van een behoefte die niet wordt vervuld. Geef jezelf wat je nodig hebt! Zoek niet naar surrogaten, maar voor echte vulling! Heb je liefdesverdriet, leer meer van jezelf te houden! Ervaar je de pijn van teleurstelling of onbegrip, kijk dan naar je verwachtingen en zie dat het belangrijk is om jezelf te begrijpen en te accepteren zoals je bent! Voor mij werkt dat! :-)

ECHT JEZELF DURVEN ZIJN
Een partner of intieme relatie hebben is vaak al moeilijk, maar misschien wel gemakkelijker dan jezelf werkelijk geestelijk open te stellen voor een ander. We willen namelijk onze schaduwkanten (angsten, onzekerheden, slachtoffergevoelens en ego) niet graag blootgeven, soms herkennen we ze zelf niet eens en projecteren we ze op de ander! Als je eerlijk bent, kom je jezelf zo tegen in een relatie en daarvoor loop je soms liever weg. Het is dus confrontatie en hard werken aan jezelf. Het is makkelijker als je toe kan geven (accepteren) dat het moeilijk is en jezelf kwetsbaar opstellen kan juist een kracht worden. Werkelijke sexuele interactie, is een communicatie van hoog niveau!!! Waar niet alleen het lichaam, maar ook de geest/ziel vol vertrouwen kan worden blootgelegd zonder schaamte. Durf te zeggen wat je nodig hebt! Het wil niet zeggen dat die ander je dat moet of kan geven, maar wees er in iedergeval open over, ook naar jezelf en kijk wat die behoefte je vertelt!

“It’s easy to take off your clothes and have sex. People do it all the time. But opening up your soul to someone, letting them into your spirit, thoughts, fears, future, hopes, dreams… that is being naked.” ― Rob Bell


Geen opmerkingen: