donderdag 28 februari 2013

Ik geloof in mijn eigen kracht

-Ik geloof 100% in mijn vermogen om altijd de meest optimale oplossing te vinden voor elke uitdaging in mijn leven en relaties.

Ik ben iemand die altijd naar oplossingen zoekt, dus bovenstaande affirmatie is helemaal waar voor mij. Helaas heb ik ook vaak oplossingen voor anderen gezocht. En ja, ook zeker wel met succes. Mensen komen graag bij mij voor raad. En ook bied ik graag mijn ideeen en oplossingen aan. Toch ben ik tot de conclusie gekomen dat ik voor anderen eigenlijk niet de meest optimale oplossing kan vinden, aangezien iedereen het nodig heeft om zelf te zoeken en vinden. Een goede coach is in mijn optiek iemand die je helpt om zelfstandig te worden, te zijn en te blijven!

ONZEKERHEID VERTEREN
Toch ervaren we allemaal wel onzekerheid en dan komen we terug in een stukje kind-zijn, we zoeken emotionele steun bij anderen. Aangezien onze darmen staan voor verteren en absorberen, is het interessant om te zien dat ook energetisch onze darmen daarmee te maken hebben. Zo duidt een geblokkeerde Dunne Darm Meridiaan op verminderde emotionele stabiliteit. We voelen ons niet sterk meer en ervaren o.a.: onzekerheid, angst, onmacht, kwetsbaarheid, verlatenheid en onveiligheid. Ook overgevoeligheid, schuldgevoel en geen verschil weten tussen eigen emoties en die van een ander. Vele dingen in ons leven kunnen dit soort emoties met zich meebrengen. Maar echte blokkades worden vooral veroorzaakt door grote schokken, dingen die moeilijk te 'verteren' zijn. Omstandigheden, relaties. De darm is het kanaal voor de vertering en opname van ons eten. Maar energetisch dus ook voor onze indrukken. De opname van goede voedingstoffen en het verwijderen van onbruikbare delen staan symbool voor keuzes maken in wat bruikbare indrukken en ervaringen zijn en wat je beter (in liefde) kan los kan laten. Daarvoor heb je ook vertrouwen nodig. Vertrouwen in jezelf, vertrouwen in anderen en in het leven.

Een van de grootste schokken ervaren we al bij onze geboorte, veel baby’s blijven maar huilen en kunnen blijkbaar de grote overgang niet verwerken. Het is ook niet makkelijk om in deze wereld van dualiteit te leven en het alleen zijn te moeten ervaren. 'Star of Bethlehem' is de bachbloesem die in dit EE-middel 14 zit verwerkt. Ze verzacht en vertroost waar troostende armen en troostende woorden te kort schieten. Ze herstelt het contact met je innerlijke Bron en daarom voel je je weer verbonden. Een beter (geestelijke) pijnstiller is er niet.
De energie van Star of Bethlehem sterkt het zenuwstelsel en onverwerkte emoties worden opgelost. Alle triestheid en verdriet smelten als sneeuw voor de zon en je hart voelt zich weer open en verbonden. Je voelt je weer vitaal en krachtig en kan alle uitdagingen aan.

SCHEPPENDE VREUGDE
In de Indiase traditie is Shakti de schepper moeder, de Goddelijke vonk, de stroom van Gods liefde. Volgens Deepak Chopra ervaar je haar en al deze vijf dingen aan den lijve als je gaat bevallen! Dat is wel een hele bijzondere ervaring als vrouw. De geboorte van een kind is als de schepping in het klein. Wij zijn allemaal als de schepping in het klein. Dit kan je soms aardig overrompelen. Pijn en verdriet zijn onderdelen van het leven en om over te gaan in de scheppende vreugde moeten we eerst in harmonie komen met onszelf. Als we op een bewustzijnsniveau komen waar lijden en pijn geen vat meer op ons hebben,(doordat het er mag zijn en we het als een stuk van het geheel kunnen accepteren) dan worden we geestelijk geboren en kunnen we ontspannen en gaan genieten. Die andere stadia volgen dan als vanzelf.

Ik dacht altijd dat het genoeg was om te leren te ZIJN. Dat is namelijk al een hele opgave: Accepteren dat jijzelf een belangrijk onderdeel bent in dit leven, op je eigen unieke manier. Het inzicht van Deepak heeft me doen beseffen dat het scheppen van vreugde en genieten van het leven de volgende stap is. Dat kan alleen als je vrede sluit met de dualiteit, yin en yang, of de tegenstellingen in het leven. Die harmonie is belangrijk.

Misschien worden we pas werkelijk geboren als we beseffen dat we nog steeds in eenheid leven met God of de Bron, al 'lijkt' dat niet zo. We hebben die eenheid nooit verlaten, maar kunnen het geheel soms niet zien.

Als ondersteunende deugd heb ik dankbaarheid gekozen in deze opwekking en bewustwording. Dankbaarheid maakt je open voor liefde en gemoedsrust. Probeer maar eens even stil te staan welke dingen dit leven je geeft! We gaan er te vaak vanuit dat alles maar vanzelfsprekend is, maar daarmee verlies je een open houding en raak je het vertrouwen en je kracht kwijt.

Geen opmerkingen: