maandag 18 november 2013

EHBO eerste hulp bij ongemakken!

Het is altijd handig om een goed gevuld huisapotheekje te hebben. Als we op reis gaan nemen we ook van alles mee voor het geval dát. Als apothekersassistente weet ik wel wat je kan kopen, maar als je een bijsluiter leest, dan vraag je je misschien netals ik af of het wel zo goed is om al die chemische stoffen in te nemen of op te smeren, omdat ze altijd bijwerkingen hebben, en meer nog: omdat het gewoon niet natuurlijk is en voelt om synthetische stoffen in of op je lichaam te gebruiken. 
Maarja... We willen wel van de kwaal af!

Is er dan een alternatief? Volgens mij wel! De Natuur biedt genoeg om ondersteuning te bieden, maar aangezien we meestal niet veel tijd hebben om al die kruiden etc zelf te plukken, vindt ik in dōTERRA een mooie natuurlijke apotheek. Als Natuurgeneeskundig therapeut, vond ik de gedroogde kruiden soms ook wat minder prettig om te gebruiken, omdat de gedroogde plant of wortel alleen gebruikt kan worden in een thee of omslag, wat ook weer bewerkelijk of 'omslachtig' is. De essentiële olie, mits 100% zuiver en puur, is dé ziel van de plant voor mij. En dat merk je gelijk in de directe uitwerking. De therapeutische olie van dōTERRA kan je (in de meeste gevallen) naast aromatisch, ook innemen of direct op je huid smeren. Dat kan je niet met zekerheid zeggen bij andere olieën, omdat die vaak niet zo zuiver zijn of aangevuld met een goedkopere (niet essentiële) olie en andere aanvulsels.

Vandaag heb ik een leuk setje gemaakt voor mijn dochter die graag meer gebruik wil maken van  dōTERRA in haar gezin. Heb je daar ook interesse in, neem dan contact met me op, zodat ik je meer kan vertellen of bezoek mijn website www.mydoterra.com/goudenhorizon Daar kan je de olie zelf bestellen. De Lavendel, Lemon en Pepermuntolie zitten in een leuke introkit voor nog geen 25 euro.
Binnenkort zal ik nog wat meer bloggen over de werking van deze olieën en mijn ervaring ermee!



In Nederland gebruiken wij veel Paracetamol (ipv Tylenol), Ibuprofen (Aleve), antihistamine zoals Loratadine. Lactulose tegen verstopping en imodium tegen diaree. Antiflu is niet meer dan Paracetamol met wat coffeine en vitamine C en helpt vaak ook niet beter dan gewoon een Paracetamolletje. Een Vaporub is vaak synthetisch en dus niet aan te raden. Dan heb je nog allerlei middelen tegen maagklachten zoals Rennies of Gaviscon (Mylanta is daarvoor in de US verkrijgbaar)

Geen opmerkingen: