zaterdag 28 juni 2014

Verbeeldingskracht, de sleutel tot creatie.

Ik denk dat we soms vergeten dat een duidelijk beeld krijgen van wat we nu echt willen, nodig is om dingen voor elkaar te krijgen. We vragen ons misschien wel af, waarom iets niet lukt of waarom we ervaren naast het net te vissen. Persoonlijk denk ik dat het te maken heeft met de kracht van de verbeelding. En helaas kunnen we ons vaak beter voorstellen hoe iets fout loopt, omdat angst hiervoor het beeld heel duidelijk oproept.

Toen ik van de week de volgende quote las, dacht ik hier wil ik iets mee doen.


Je laat je intelligentie niet blijken door je kennis maar door je voorstellingsvermogen, je verbeeldingskracht. Nu ben ik altijd wel een liefhebber van kennis verzamelen geweest. Ik vind het leuk om dingen te begrijpen en zoek graag uit hoe dingen in elkaar zitten. Kennis alleen is niet echt krachtig, want als je het niet toepast, heb je er niets aan. En dat heb ik ook altijd goed begrepen. Je bent pas wijs als je kennis toepast. Maar deze quote geeft intelligentie een andere draai, het gaat over creëren, je ideeën vormgeven. En dat is nodig om tot actie te komen of om beweging in een proces te bevorderen. 

Mijn conclussie: als je niet precies weet hoe iets wat je graag wilt er precies uit moet zien en je vraagt je af wat de volgende stap moet zijn, dan kan je beginnen met je verbeeldingskracht. Zie je zelf in je nieuwe rol. Stel je voor hoe dit voelt met al je zintuigen. Ervaar alsof het al zo is. Dat is verbeeldingskracht. Los van alle overtuigingen en angst, vertrouwend dat het beeld wat je voor je ziet werkelijkheid kan worden. Het is een kracht die vaak over het hoofd wordt gezien. Het ware teken van intelligentie. Alles wat gebeurt, begint eerst met een idee. 

Het grappige is dat we ons vaak druk maken over de invulling en het plan om datgene wat je wilt te bereiken. Mijn ervaring is dat dat eigenlijk vanzelf gaat. Op de een of andere manier werkt alles er aan mee om jouw geestelijke schepping te manifesteren in deze fysieke wereld. Vele vakanties naar verre landen heb ik zo gecreëerd. Ik zag mezelf daar al en wist dat het mogelijk was, alleen niet wanneer en dat liet ik gewoon los. Het is een grotere kracht dan je je wellicht nu kan voorstellen... ;-) 

Deze weken denk ik na over mijn nieuwe rol in dit leven. Mijn hele leven wil ik al mensen inspireren en helpen om hun levenskwaliteit te vergroten. En dat doe ik ook. Meer balans, meer gezondheid, meer harmonieuze relaties, een gelukkiger gezinsleven, meer passie voor het leven. Ik heb daar veel opleidingen en cursussen voor gevolgd. Veel kennis, inzicht en levenservaring mocht ik opdoen. In deze fase van mijn leven kan ik dit nu op een ander niveau gaan toepassen. Ik heb daar nu mijn verbeeldingskracht voor ingezet. Ik ben er, de mensen hoeven me alleen nog maar te vinden. En ik vertrouw er op dat die wegen zullen komen. Dat ik de ingevingen en inspiratie moedig zal opvolgen die ik hierover krijg. Ik vertrouw erop dat mensen die mij kennen mij hierbij zullen ondersteunen met hun talenten. Ik laat het HOE los en voel sterk de vreugde van vervulling. Mijn bijdrage aan de wereld... Een Gouden Horizon. Meer van het goede binnen handbereik. Ik wil graag de brug zijn voor mensen en tussen mensen. De brug naar de Natuur en de brug naar meer liefde, gezondheid en geluk.

Geen opmerkingen: